Pages Navigation Menu
Categories Navigation Menu

Nemzetközi álláskeresés és közösségi média

Vannak olyan coaching ügyfeleim, akik azzal a problémával kerestek meg, hogy külföldön szeretnének dolgozni, már hónapok óta keresgélnek, de még csak vissza sem hívták őket. Mindannyian diplomás, jól képzett, remek munkatapasztalattal rendelkező emberek és mégsem sikerült külföldi pozíciót találniuk. Nemcsak magyarokról beszélek, román ügyfeleimre ugyanúgy jellemző a dolog. Mi az ami mégis közös bennük? Nem használják ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket.

Van egy klassz youtube videó, ami 2012-es közösségi média statisztikákról szól. Valóban hihetetlenül sok cég használja ma már toborzásra a közösségi médiát, különösen a LinkedIn-t.

Ha nem látod a videót, KLIKK a linkre.

Ma már sok pozíciót nem is hirdetnek meg, elkel ajánlásokkal vagy személyes kapcsolatokon keresztül. Sokkal-sokkal nehezebb dolga van annak, aki kizárólag álláshirdetésekre próbál pályázni, hiszen állások tömkelegéről nem is tud. Ráadásul a toborzók számára pusztán egy önéletrajz, száraz adatokkal, így ha nem sikerült a HR-es szempontjait teljes mértékben eltalálnia, akkor kb. 10 másodperc után megy a kukába a hosszas munkával összeállított önéletrajza.

Mivel most már sok HR-es, de szakmai döntéshozók is a közösségi médiában keresgélnek leendő munkatársakat, így ha valaki nincs jelen pl. a LinkedIn-en, akkor olyan, mintha láthatatlanná tevő köpenyt vett volna fel: semmi esélye arra, hogy észre vegyék.

Emellett, ha több ezer km-ről keres valaki állást, akkor nehezen várható el egy leendő munkáltatótól, hogy pusztán egy dokumentum alapján érdekesnek találja és felvegye vele a kapcsolatot. Ez még akkor is így van, ha valaki elég fifikás és szerez magának helyi telefonszámot pl. http://www.tollfreeforwarding.com/ segítségével. Ez persze sokat segít, érdemes meglépni. 🙂

Szóval mit érdemes tenni, ha külföldön dolgoznál?

1. Mindenképpen legyen egy jól összerakott profilod a LinkedIn-en, vagy ha német területre pályázol, akkor a Xing-en is, illetve a Facebook-on is állítsd be azt, hogy ki láthat fürdőruhában. 🙂

2. Kapcsolódj. Vedd fel a kapcsolatot számodra érdekes cégek HR-eseivel, döntéshozókkal, ottani dolgozókkal, hiszen tőlük tudhatsz a lehetséges pozíciókról, illetve őket kell meggyőznöd alkalmasságodról.

3. Lépj be szakmai csoportokba, szólj hozzá, kérdezz, legyél aktív.

4. Legyél PROAKTÍV! Nem fog a sültgalamb valamilyen klassz álláslehetőség formájában a szádba repülni. Figyelem, az nem proaktivitás, ha ugyanazt az 1 mondatot kiposztolod a különböző Facebook csoportokba, hogy állást keresel, szóljanak, ha van valami. A megfelelő helyen, a megfelelő emberekkel vedd fel a kapcsolatot. Ha már váltottatok néhány levelet a közösségi médiában vagy sima e-mailben, akkor akár fel is hívhatod. Tuti nem harapja le a fejedet.

5. Válaszd a minőséget a mennyiség helyett. Megteheted azt, hogy heti 100-150 pályázatot kiküldesz hirdetésekre, de akkor ez egy főállás, ráadásul tényleg nem garantált a siker. Ehelyett célzottan, kapcsolódva felveheted a kapcsolatot számodra érdekes szakemberekkel, vezetőkkel és rajtuk keresztül értesülhetsz a lehetséges pozíciókról, pályázhatsz meg szakmailag izgalmas lehetőségeket.

Hajrá, legyél látható és elérhető! 🙂

Végezetül még egy jópofa animáció a közösségi média és álláskeresés kapcsolatáról.

Ha nem látod a videót, KLIKK a linkre.

Ha a külföldi életről, külföldre költözésről olvasnál még többet, akkor izgalmas meglepetéseket találsz itt a Nők Külföldön oldalon. KLIKK IDE a meglepetésekért. 

Ha tetszett a bejegyzés KLIKK IDE és kövess a Facebook-on is.

Ha pedig a LinkedIn csoporthoz csatlakoznál, KLIKK IDE.

Comments

comments

Szólj hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás