Pages Navigation Menu
Categories Navigation Menu

A profi profil – avagy hogyan készítsünk attraktív profilt a közösségi oldalakon?

Az előző bejegyzésemben a személyes márka fontosságáról írtam. Ma azt mutatom be, hogy a szakmai közösségi oldalakon, mint a LinkedInvagy Xing, milyen legyen egy attraktív profil. Az alábbi leírás elsősorban a LinkedIn felépítésén alapul, ám a Xing sem különbözik túlságosan. Ha csak egy szakmai oldalon szeretnél jelen lenni, akkor érdemes a LinkedIn-t használni, mert világ szinten az a legnépszerűbb, ugyanakkor vegyétek figyelembe a helyi „specialitásokat” is. Elképzelhető, hogy abban az országban, ahol éltek van olyan szakmai közösségi oldal, ami hihetetlen népszerűségnek örvend. Legyetek jelen ott is.
1. Fotó: Egy professzionális szakmai profilon ne használj nyaralós, kiskutyás, kisbabás stb. képeket. Ha nincs hivatalos üzleti fotód, keress olyan képet vagy kérj meg valakit, hogy készítsen egyet rólad amin valamilyen elegánsabb ruhában, kosztümben vagy. Célszerű nem teljes alakos képet feltölteni, inkább egy igazolványképnyit, hiszen az a cél, hogy beazonosítható legyél, kialakulhasson rólad egy vizuális benyomás a profilod látogatójában.
2. Név: Olyan nevet használj, amit a szakmában is használtál vagy szeretnél használni. X.Y-né-ként senki nem fog rád ismerni. Ha esetleg felvetted a férjed nevét és azt szeretnéd a szakmában használni, mindenképpen írd oda a lánykori nevedet is, hiszen volt iskolatársaid, esetleg kollégáid azon a néven ismertek.
3. Nyelv: A szakmai közösségi oldalakon többnyire angol az általánosan használt nyelv. Ezt javaslom én is, hiszen nem csak magyarokkal szeretnél kapcsolatba lépni. A LinkedIn-en lehetőség van más nyelven is elkészíteni a profilodat, így ha például német nyelvterületen élsz, érdemes angol és német profilt is készíteni.
4. Szakmai címsor: Ez jelenik meg a fényképed mellett a profil oldaladon. Alapbeállításként ez a jelenlegi pozíciód, de érdemes megváltoztatni valami beszédesebbre. Valami olyan szerepeljen ott, amit meg szeretnél mutatni, el szeretnél adni magadból. Például. ha otthon is vagy, ám remek önéletrajzokat tudsz írni, akkor írd oda, hogy „önéletrajzíró specialista”.
5. Jelenlegi és korábbi pozíciók: Vedd figyelembe, hogy a betöltött pozíció alapján is megtalálhatnak az oldalon, ezért olyan pozícióneveket használj, amire általában keresnek az emberek. Például ne legyél medisal manager, inkább használd a medical sales manager pozíció nevet. A pozíció leírásánál ne sablonokat használj, inkább emeld ki az eredményeidet, kihívást jelentő feladataidat.
6. Tanulmányok: Itt az egyetem, főiskola, esetleg középiskola (ha nincs diplomád) mellett szerepeltetheted a fontosabb képzéseidet is. Ezek kötődjenek a szakmai múltadhoz, jelenedhez és jövődhöz, vagyis egy borszakértő vagy műkörmös tanfolyamot akkor írj be, ha azzal szakmai terved van. Itt is érdemes olyan kifejezéseket használni, amivel megtalálhatóvá válsz. Érdemes itt is idegen nyelven írni a képesítést, mert a magyar nyelvűt nem fogják megérteni a külföldiek.
7. Sections: Ha ki akarod emelni a képzéseket, akkor van egy olyan lehetőség, hogy ún. section-ként hozzá adjál kurzusokat, képesítéseket, projekteket a profilodhoz. FONTOS!!! Itt adhatod hozzá az önkéntesként végzett munkádat is. Ha jelenleg kizárólag önkéntes munkát végzel, akkor érdemes a jelenlegi pozícióhoz írni.
Linkedin - Sections
8. Nyelvtudás, képességek: Felsorolhatod azokat a képességeidet, ismereteidet, amelyek fontosak lehetnek egy esetleges pozíció vagy munka elnyerésekor. Itt is érdemes olyan kulcsszavakat használni, amire mások rákereshetnek. Pl. social media, negotiation skills.
9. Weboldalak: Az additional information résznél lehetőséged van 3 weboldal linkjét hozzáadni a profilodhoz. Itt érdemes az other opciót választani és a company website helyett valami beszédesebb elnevezést adni. Ha van szakmai vagy olyan privát blogod, ami egy lehetséges szakmai kapcsolatod számára érdekes lehet, azt is szerepeltesd itt.
10. Érdeklődési terület:  Szintén az additional information résznél mutathatod be az érdeklődési területedet. Itt lehet egy kis személyeset is mutatni magadból, ha az nem ütközik szakmai elvárásokkal. Például a szakmai érdeklődési területed mellett oda írhatod a túrázást, idegen tájak megismerését stb.
11. Összefoglaló/Summary: Ez egy nagyon fontos része a profilodnak. Sokan csak eddig fognak jutni az olvasásával. Itt mutathatod be a céget röviden, ahol dolgozol, jelenlegi pozíciódat és felelősségi körödet, illetve feltűntetheted néhány hobbidat is. Ez utóbbiak remek kiindulópontot nyújthatnak a kapcsolatépítéshez.
12. Specialitások:Az összefoglaló alatt jelenik meg a profilodon. Itt tüntesd föl azokat a tapasztalataidat, képesítéseidet, amelyeket eddigi szakmai életed során összegyűjtöttél.
13.Hivatalos profil beállítás: Beállíthatod, hogy azok az emberek, akik nem közvetlen kontaktjaid a közösségi oldalon, esetleg nem is tagok, hogy jelenjen meg a profilod. Személyre szabott URL-t adhatsz: http://www.linkedin.com/in/aneved, illetve beállíthatod, hogy mások mit lássanak a profilból.
14. Elérhetőségek: Azok számára, akikkel kapcsolatba lépsz a közösségi oldalon érdemes megadni e-mail címet, esetleg telefonszámot is. Megteheted azt is, hogy csinálsz egy olyan e-mail címet, amit csak a LinkedIn-en használsz, így azt a publikus profilodon is láthatóvá teheted. Ezáltal könnyebben elérhetővé válsz.
Ha ezekre a pontokra odafigyelsz, akkor remek profilt rakhatsz össze.
Mit tegyenek azok, akik már néhány éve nem dolgoznak? Hogyan nézzen ki a profiljuk, önéletrajzuk? A következő bejegyzésben erről lesz szó.

Ha tetszett a bejegyzés KLIKK IDE és kövess a Facebook-on is.

Ha pedig a LinkedIn csoporthoz csatlakoznál, KLIKK IDE.

Comments

comments

3 hozzászólás

  1. Hogy lehet angol és német nyelvű Linkedin profilt csinálni? Van erre valami beállítás, vagy kétszer kell regisztrálni?

Hozzászólás a(z) Votisky Petra bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás