Pages Navigation Menu
Categories Navigation Menu

Mit csinál egy virtuális asszisztens? – Interjú folytatása

Ma a tegnapi interjút folytatom a virtuális asszisztens munkáról. Interjú partnerem Görög Judit a cambridge-i székhelyű Proficient Virtual Assistance cég egyik tulajdonosa.
Ha további kérdéseitek vannakkérjük tegyétek fel a kommentek között.
.
Milyen előnyei és hátrányai vannak a virtuális asszisztens munkának? Kinek lehet ideális?
Az előny sokak szerint az, hogy aki ebben a munkakörben dolgozik maga osztja be az idejét és ezért a családi és egyéb programjai köré tudja szervezni a munkavégzést. Ugyakakkor az én tapasztalatom nem egészen ez, mivel nálunk inkább a klasszikus vállalkozó időbeosztást hozta magával, ahol az ember vagy dolgozik, vagy készenlétben van, és jellemzően folyamatosan elérhető.
A valós előny szerintem inkább az lehet, hogy megfelelő mennyiségű munka esetén a jövedelem magasabb, mint a hagyományos adminisztratív munkaköröknél. Ugyanakkor ennek van egy másik oldala is, mivel a vállalkozás profitja után adózni kell, és emellett az asszisztens maga kell, hogy gondoskodjon az eszközeiről, programokról, és mivel nem hagyományos foglakoztatásban van, így nincs fizetett szabadság illetve betegszabadság sem.
Külföldön élők esetében biztosan előnyök közé sorolható az, hogy a munkavégzés nagyrészt „online” történik, így ha valaki a szakterületéből adódóan keresett, akkor a földrajzi helytől függetlenül tud dolgozni, és ha netán rendszeresen utaznia kell, az sem feltétlenül jelent gondot. Manapság már minden egyre kisebb, így tehát egy jó minőségű és jól felszerelt laptop és egy telefon kis helyen is elfér, és sokmindenre elég lehet.  
.
Ha valaki úgy dönt, hogy virtuális asszisztensként szeretne dolgozni, akkor milyen lépcsőfokokat kell bejárnia?
Először mindenképpen érdemes egy komoly piackutatással kezdeni, és ellenőrizni, hogy azon a területen, ahová koncentrálni szeretnénk, hányan végeznek hasonló tevékenységet. Mivel elsősorban interneten keresztül végzett munkáról van szó, így az internetes kutatás jó kiindulópont. Ezen túlmenően leellenőrizhetjük még a különböző szakmai adatbázisokat és tudakozókat is.
Ha úgy látjuk, hogy van kereslet arra, amit csinálni szeretnénk, a következő lépés a költségek és várható bevételek beható összehasonlító elemzése. Így derül majd ki, hogy érdemes-e befektetni a vállalkozásba, és ha igen, akkor mennyit.
Amennyiben a fentieken sikeresen túlvagyunk, és az eredmény még mindig kecsegtető, akkor véleményem szerint mindenképpen kell egy weboldal, amely bemutatja a nyújtott szolgáltatásokat, valamint érdemes regisztrálni az elérhető szakmai adatbázisokba. Emellet hasznos lehet felderíteni a környéken a különböző kapcsoaltépítő rendezvényeket, és elmenni néhány névjegykártyával, mivel hiába „online” az üzletág, de a személyes kapcsolat ettől még mindig fontos az emberek szemében. A fizetett hirdetés a legutolsó lépcső, ha egyáltalán szükséges. Mi még nem fizettünk ilyesmiért.
Otthoni munkavégzés - virtuális asszisztencia

Forras: FreeDigitalPhotos.net / Ambro

A valódi munkavégzés csak valahol ezen a ponton kezdődik. A tanácsom az lenne, hogy kezdetben csak részmunkaidőben foglalkozzunk ezzel, mivel a flexibilitás az, ami miatt érdemes egy virtuális asszisztenssel dolgozni, és pont emiatt a bejövő munka mennyisége rendkívül hullámzó lehet. Amennyiben már sok a folyamatos megfendelés, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy teljes munkaidőben átálljon valaki erre a munkára.


Hol érdemes virtuális asszisztens munkálat keresni?
Sok olyan oldal van, ahol szabadúszók és egyéni vállalkozók hirdehetik magukat, illetve jelentkezhetnek különböző projektekre. Ilyenek a következők:
Ezeken találhatóak virtuális asszisztensi munkák is, valamint ha valakinek van egyéb szakképzettége is (például grafikus, web designer, fordító vagy hasonló) akkor az ilyen jellegű munkákra is jelentkezhet. Ugyanakkor azt is meg kell, hogy jegyezzem, hogy nekünk ezekkel az oldalakkal nem sok szerencsénk volt, mivel most már rengeteg az indiai, filippin és még sok hasonló munkavállaló, aki szinte fillérekért hajlandó dolgozni. Mivel sok munkáltató szemében az ár az elsődleges szempont, így szinte lehetetlen versenyre kelni ezekkel az ajálatokkal. Habár azt is érdemes megemlíteni, hogy sok esetben idővel ezek a munkáltatók visszatalálnak az drágább szolgáltatókhoz, mivel ahogy a közmondás is tartja, „olcsó húsnak híg a leve”. Persze általánosítani nem szabad, mert vannak kivételek.
A fentiek mellett vannak már kimondottan virtuális asszisztensi munkákkal foglalkozó oldalak is, mint a www.virtualassistantjobs.com, ahol szintén lehet regisztrálni és próbálkozni. A tapasztalatunk azonban ezzel sem túl jó, nagyon sok időt bele lehet fektetni, és innen még munkát nem kaptunk. A mi meglátásunk az, hogy érdemesebb az időt a saját weboldal és arculat kidolgozásába, valamint a kapcsolatépítésbe fektetni.
.
A ti cégetek mivel foglalkozik? Kinek érdemes hozzátok fordulnia?
A mi célunk az volt, hogy a megbízhatóságra és a kiváló minőségre fektessük a hangsúlyt, ezért is nem szabadúszóként, hanem egy bejegyzett Limited Company-ként végezzük a munkánkat (ami az otthoni Kft-hez hasonló). Ennél a verziónál több a költség is, ugyanakkor mi szeretnénk, ha az ügyfeleink látnák, hogy amit csinálunk, az több, mint egy weboldal és néhány kép. Hosszú távú, kölcsönös bizalmon alapuló munkakapcsolatokat szeretnénk építeni. Ezért is van, hogy hónapokkal ezelőtt saját irodába költöztünk, és itt az ügyfeleink személyesen is megkereshetnek minket.
Nálunk is a szolgáltatás csomag alapja az adminisztratív tevékenység és a telefon felvétel. Ugyanakkor ezt – a több lábon állás jegyében – kiegészítettük a grafikával, teljes körű webes megoldásokkal, marketinggel, PR-ral, fordítással, informatikai szolgáltatásokkal és könyveléssel. A célunk az, hogy részben a saját magunk által végzett munkával, részben pedig a megbízható partnereink hálózatán keresztül nyújtott szolgáltatásokkal egy komplex csomagot adjunk, amelyből mindenki kedve szerint válogathat. Ha valaki egy weboldalt szeretne, akkor ezzel kapcsolatban el tudjuk intézni a domain név megvételétől az adattároláson és építésen keresztül a karbantartásig az összes teendőt, de ez kiegészülhet még a fordítással is, hogy a honlap további nyelveken is elérhető legyen.
Mivel marketinggel, grafikával és designnal is foglalkozunk, így igény szerint a teljes vállalati arculat kialakítását is el tudjuk végezni: az ötlettől egészen a nyomtatott anyagok leszállításáig. És ez csupán pár példa.
Elsősorban kis- és középvállalkozásokra koncentrálunk, és a filozófiánk az, hogy igyekszünk az ügyfeleink életét a lehető legjobban megkönnyíteni. Szinte bármire van szükségük, fordulhatnak hozzánk, és tőlünk gyorsan, hatékonyan és megfizethető áron megkapják azt, amit szeretnének. A nyújtott szolgáltatásokért teljes felelősséget vállalunk. Az ügyfeleink teljes megelégedettsége rendkívül fontos számunkra, ez inspirálta a vállalkozásunkat már a kezdetektől.
Természetesen nem csupán más cégeknek dolgozunk. Készítettünk már weboldalt non-profit szervezetnek és szabadúszó fordítónak is, illetve rendelt már tőlünk logót egy írókból álló klub is. A célunk, hogy mindenkinek megtaláljuk a legtesthezállóbb megoldást, ami tökéletesen illeszkedik az igényeihez.
.
Ha további kérdéseitek vannakkérjük tegyétek fel a kommentek között.
.
Ha tetszett a bejegyzés KLIKK IDE és kövess a Facebook-onis.
Ha pedig a LinkedIn csoporthoz csatlakoznál, KLIKK IDE.


Comments

comments

3 hozzászólás

  1. Halihó, magam is azt tapasztaltam, hogy az indiai szó szerint fillérekért órabérező „kolléga” ellen nem lehet aláígérni, mert akkor már ingyen dolgozom. Az is igaz hogy az ő munkájuk rendszerint botrányosan vacak, mindennemű minőségnek híján van. Grafika a fő profilom. Tudnál ajánlani hasonló site-okat? Lehet, hogy tudsz olyat amit még nem jártam be (bár meglepődnék) 🙂

  2. Szia,
    Ezért is érdemes saját kommunikációt, weboldalt kidolgozni, mert a nagy portálokon sokszor tényleg az árverseny érvényesül.

    Én egy korábbi bejegyzésben még ezt a 2 oldalt ajánlottam:

    http://www.gofreelance.com/
    http://www.guru.com/

    Ha Te sok site-ot ismersz, akkor örülnék, ha megosztanád velünk. 🙂

    Petra

  3. Új fogalommal gazdagodott a látóköröm, a virtuális asszisztens kifejezés eddig számomra ismeretlen volt. Érdekes cikk, amit érdemes elolvasni!

Hozzászólás a(z) Votisky Petra bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás