Telefonon, személyesen vagy interneten intézzük ügyeinket?
Bevallom, ez a téma az egyik kedvencem, amit újra és újra előhozok. Akik már részt vettek egyéni tanácsadásban nálam, ők is sokat hallották tőlem: NE CSAK AZ E-MAILT ÉS AZ INTERNETES BÖNGÉSZÉST HASZNÁLD, HA EL AKARSZ INTÉZNI VALAMIT!!!
Most egy aktuális esemény kapcsán jött elő ismét ez a téma. Január közepén indul az online karriertréningünk, amire sokan szeretnétek jönni Magyarországról. Ahhoz, hogy ezt technikailag egyszerűbbé tegyem, a külföldi cégek mellett indítanom kellett egy magyarországi vállalkozást is. Gondolhatod, hogy sok év külföld után mennyire voltam képben a magyarországi szabályokkal és az ügyintézés folyamatával… 🙂
Nem csak beszélek arról, hogy ha valamihez nem ért az ember, akkor leggyorsabb, legegyszerűbb és végső soron legolcsóbb, ha megfelelő szakértőhöz fordul: első körben én is ezt tettem, azaz konzultáltam Ökrös Erikával, az adobevallas-konyveles.hu szakértőjével. Miután kiokosított a lehetőségekről, úgy gondoltam, hogy most már belevághatok.
No, akkor jöttek a finomságok… A NAV és az egyéb hivatalok felé leadandó papírok kifejezetten haladó PISA tesztnek felelnek meg… Nem elég a szövegértés, kell hozzá sok-sok kreativitás és legfőképpen intuíció, hogy rájöjj arra, pontosan mit is szeretnének az üres rubrikákban látni. 🙂
Azt is bevallom, hogy elbuktam némelyik feladatnál, ezért aztán segítségre volt szükségem. Korábbi tapasztalataimból okulva, illetve az általam terjesztett „igéhez” híven, meg sem fordult a fejemben, hogy e-mailezni fogok az Adóhatósággal, vagy interneten próbálom megtalálni a megfejtést. (Az útmutatót természetesen letöltöttem, de abban sem találtam az összes kérdésemre megnyugtató válaszokat.) Szóval, maradt a telefon és a személyes ügyintézés (hiszen most éppen Budapesten vagyok).
Nem szándékosan versenyeztettem a telefonos és a személyes segítséget, egyszerűen csak így alakult. Az a konklúzió, hogy – mint az OEP-es és más NAV-os ügyintézéseknél korábban – a telefonos és a személyes ügyfélszolgálatnál is rendkívül készségesen segítettek. Ha kellett, részletesen elmagyarázták, hogy hova mit kell írnom, melyik kérdés mit jelent, és még azt is, hogy melyik lehetőséget érdemes választanom.
Ez ismét megerősített abban, hogy téged is arra biztassalak, hogy ha valamilyen, számodra fontos ügyet kell elintézned, legyen az adó-, TB- vagy okmányirodai ügy, nem érdemes az időt húznod túl sok internetes keresgéléssel, illetve nem érdemes e-mailekkel bombáznod az adott hivatalt. Már korábban írtam erről a témáról egy cikket, amiben összegyűjtöttem a magyarországi ügyintézéshez szükséges linkeket.
Ugyanez érvényes karriertémában. Például, ha egy fejvadász céggel szeretnéd felvenni a kapcsolatot, akkor nem érdemes e-mailekkel zaklatnod őket, és egy teljesen általános önéletrajzot átküldened. A fejvadászt ugyanis a megbízója, a munkaerőt kereső cég fizeti. Ha e-mailben kap egy önéletrajzot, akkor KIZÁRÓLAG abban az esetben foglalkozik vele, ha aktuálisan van olyan betöltendő pozíció, amihez passzol ez az önéletrajz. Ha viszont felhívod, vagy akár személyesen besétálsz az irodába, akkor sokkal inkább nyomot hagysz benne, és ha lesz egy számodra megfelelő pozíció, akkor eszébe fogsz jutni. Ráadásul külföldön óriási hasznodra válik, ha segít abban, hogy a helyi szokásoknak leginkább megfelelő önéletrajzot tudd elkészíteni, illetve még sok hasznos információt is megtudhatsz tőle a helyi munkaerőpiacról. Ha további, karrierrel kapcsolatos információra lenne szükséged, akkor januártól egy online tréningen segítek neked.
Ha külföldre kell telefonálnod, az sem gond, hiszen ma már nagyon sok VOIP szolgáltató kínál olcsó telefonálási lehetőséget. Ezekről itt olvashatsz.
Hajrá! Telefonálj, találkozz, építs kapcsolatokat! Sokkal hatékonyabb és szórakoztatóbb. 🙂
A szöveget korrektúrázta a SZÖVEGDOKI.
Ha tetszett a bejegyzés KLIKK IDE és kövess a Facebook-on is.
Ha pedig a LinkedIn csoporthoz csatlakoznál, KLIKK IDE.
Kép forrása: stockimages at FreeDigitalPhotos.net